Hoe het begon
Meindert Bruinsma richtte AKSOS op met een duidelijke visie: een accountantskantoor creëren dat verder ging dan de traditionele dienstverlening. Geïnspireerd door zijn ervaringen bij Ernst & Young en de behoefte van klanten aan meer persoonlijke aandacht en tussentijdse ondersteuning, besloot hij samen met Klaas Schipper een kantoor op te zetten dat écht het verschil zou maken.

Van visie tot realiteit
Hoe het begon
In 1998 raakte Meindert in gesprek met Klaas Schipper. Klaas werkte bij de Belastingdienst en zocht een nieuwe uitdaging, net als Meindert, die bijna was afgestudeerd. Rond kerst besloten ze de handen ineen te slaan en zelf een kantoor op te richten. Hoe ze dat financieel voor elkaar zouden krijgen, wisten ze nog niet. Met een nieuw pand, nieuwe vloerbedekking en ICT, maar verder tweedehands spullen, werd AKSOS opgericht in 1998. Ze verwachtten dat ze zichzelf 1,5 jaar lang moesten bedruipen, maar dat risico namen ze voor lief.
De groei van AKSOS
Eén van de vooruitstrevende methodes die zij gebruikten was koude acquisitie. Op deze manier konden ze veel klanten aannemen uit verschillende sectoren om de rekeningen te kunnen betalen. AKSOS groeide zo snel dat er een moment van bezinning nodig was. Ze besloten de organisatie beter neer te zetten en zich te richten op kwaliteit.
De klant is koning
AKSOS was vooruitstrevend in een tijd waarin reguliere klanten zich vooral op traditionele werkwijzen richtten. Het streven? Dromen van klanten kunnen verwezenlijken door dicht bij de klant te staan. Daarom bezochten ze hun relaties minimaal één keer per kwartaal om ervoor te zorgen dat financiële stabiliteit gewaarborgd werd. Deze aanpak zorgde voor een sterke klantrelatie, met weinig verloop onder de klanten van het eerste uur die vandaag de dag nog steeds klant bij AKSOS zijn.


Ons DNA
Innovatie was toen al het sleutelwoord voor onze organisatie. Waar andere kantoren een typkamer hadden, gebruikte AKSOS een rapportgenerator. Klanten konden inbellen en hun administratie doen, maar alleen als ze goed waren in boekhouden. Deze selectieve aanpak zorgde voor efficiëntie en klanttevredenheid, en was tevens het begin van het succes.
De betekenis van 'AKSOS'
In die tijd was het nog niet zo eenvoudig om organisaties op te zoeken via het internet - contact opnemen met iemand gebeurde telefonisch en telefoonnummers werden opgezocht in het telefoonboek. Namen die met de A begonnen, stonden bovenaan in het telefoonboek. Meindert dacht dat de naam AKSOS verwees naar een god van beheersing, wat goed aansloot bij hun aanpak. Jaren later zocht Meindert informatie over deze god, maar vond niks. Klaas lachte en onthulde: ''AKSOS staat eigenlijk voor 'Accountant Klaas Schipper Onderneemt Slim"
‘’Om de dromen van klanten te kunnen verwezenlijken, is het belangrijk om dicht bij de klant te staan’’
AKSOS tijdlijn
Lees onze highlights van de afgelopen 25 jaar!



Benieuwd naar meer details over onze reis en wie we zijn? Bekijk dan onze 'over ons' pagina!
